Benvido o noso blog

O noso equipo de traballo de Educación Infantil creou un blog que trata sobre a alimentación.

O obxectivo deste blog é intentar que os nosos lector@s (principalmente educadores) podan mellorar a práctica docente e que introduzan hábitos de vida saludables e sobre todo que reflexionen sobre o tema da alimentación creando así unha mellora na calidade de vida.

♫ Benvidos ó noso blog! ♫

domingo, 9 de octubre de 2011

Almorzos saudables na provincia de Ourense

O almorzo é unha das tomas do día más importantes e debería cubrir, ao menos, o 25% das necesidades nutritivas do escolar. O tipo de alimentos que o compoñen, ao seren xeralmente moi do gusto dos nenos, facilita que esta recomendación se cumpla.
As présas por chegar á escola e a somnolencia dos primeiros momentos da maña, en ocasións impiden realizar a primeira comida do día correctamente, o que pode provocar unha diminución da atención e do rendemiento nas primeiras horas de clase. A familia debe tratar de organizar o seu tempo para que o escolar poida disfrutar dun bo almorzo.
Non se debe substituií nunca un almorzo completo por alimentos de bollería.


¿Cal é a receita para empezar ben o día? Din os expertos que o almorzo, a comida máis importante do día, pasa por combinar froita, pan, aceite (nada de bollería industrial) e xamón. En Ourense, dende a Concellería de Educación, que dirixe a socialista Ana Garrido, tomaron boa nota e a recomendación de médicos e nutricionistas materialízase na campaña ’almorzos saludables’, que se estrenó no CEIP Vistahermosa en Outubro do ano 2007. Durante o curso académico, ao redor de 800 nenos de primeiro e segundo de Primaria iniciaranse en bos hábitos alimenticios. A iniciativa municipal ofrecerá en doUs ocasións aos alumnos dos 17 colegios públicos da cidade a oportunidade de almorzar ben. ’Queremos reforzar a idea da importancia que ten facer un bo almorzo tanto para o rendemiento escolar como para educar aos nenos para a saúde. Se comes ben, vivirás mellor’, apuntou a concelleira Ana Garrido.
 Nada ha quedado al azar, e o Concello tamén contempla a posibilidade dun menú alternativo para nenos celíacos. Da mesma forma que no tercer trimestre, dende a concellería porán en marcha unha segunda fase do programa e así as merendas saudables serán unha realidade no último período do curso.



http://www.youtube.com/watch?v=gjgw5kwL3X0

FONTE:youtube.com
Alimentación e nutrición
Area de si mesmo e coñecemento persoal
Todos os ciclos de Educación Infantil.

Irene Varela Carpintero

Los ritmos alimentarios

A continuación, vouvos amosar unha orientción sobre as necesidades nutritivas do escolar.
A comida máis importante como é de esperar, é o alomorzo acompañado da media mañá.
É moi importante que os nenos almorcen pólas mañas de maneira tranquila e sentados, xa que moitas veces, o fan a toda prisa e non almorzan correctamente, e chegan o colexio e non atenden durante as primeiras horas de clase.
A meirande parte dos nenos españois non almorzan, arredor do 1o-15 % e un 20-30 % o fan de maneira insuficiente, os pais deberían tomar cartas no asunto e intentar solventar este tipo de problemas.
Respeto a media mañá, debe ser un reforzo dos alimentos inxeridos no almorzo. Un dos casos máis comúns, é que os nenos que non almorzan, cheguen a merenda con moita fame polo que, en vez de tomar un iogur, unha froita ou un bocadillo de queixo, merendan bolos, chuherías, etc. que non deberían substituír nunca o almorzo.
O xantar é a comida máis consistente de todas, debe cubrir entre o 30-45 % das necesidades nutritivas diarias de cada individuo.
Concluíndo, creo que os pais deberían prestar máis atención a alimentación dos seus fillos, sobre todo no problema de comer entre horas, porque a larga pode acabar nunha enfermidade.
Sería preciso que tanto na escola coma na casa, os pais e mestres ensinaran bos hábitos alimenticios ós nenos.
Cada vez, é máis común que os nenos coman no comedor escolar, polo que os pais deben estar informados dos menús dos seus fillos e que poidan opinar ou suxerir en ditos menús.
A merenda coma a de media mañá, debe ser un complemento de reforzo da comida.
O s nenos aceptan moi ben a merenda e ésta complementa moi ben a dieta porque nela imclúense lácteos, froitas naturais, bocadillos diversos, etc.
A merenda non debe ser excesiva para que os nenos teñan fame a hora da cena, aínda que nalgunhas ocasións, pódese facer a chamada merenda cena que é unha opción nutricional aceptable cando se inclúen alimentos suficientes e variados.
E por útimo, a cena que deberá elixirse en función dós alimentos inxeridos ao longo do día. Ten que ser consumida a unha hora axeitada para que non se aproxime a hora de ir para a cama é esté a barriga chea. Os platos que se soen recomendar son purés, ensaladas, sopas acompañadas de carne, ovos ou peixe, dependendo do que se comese na comida.
Un problema moi común é "o picoteo" que consiste en comer a diferentes horas do día sobre todo alimentos de alto contido en graxas, azucres e sal.
O que picotean os escolares soen ser zumes, dulces, refrescos, gominolas, pasteles, xeados, etc. que fan que aumente o seu peso e nun período un pouco máis longo pode chegar á obesidade.

Esta actividade está elaborada para orientar ós educadores, padres e futuros docentes porque considérase que os hábitos alimenticios son moi importantes na educación dos nenos.

Fonte de documentación: La alimentación de tus niños (2004).