Benvido o noso blog

O noso equipo de traballo de Educación Infantil creou un blog que trata sobre a alimentación.

O obxectivo deste blog é intentar que os nosos lector@s (principalmente educadores) podan mellorar a práctica docente e que introduzan hábitos de vida saludables e sobre todo que reflexionen sobre o tema da alimentación creando así unha mellora na calidade de vida.

♫ Benvidos ó noso blog! ♫

viernes, 23 de septiembre de 2011

Os alimentos

De 3-6 anos
Coa nutrición pretendese conseguir un bo desenvolvemento e evitar carencias nutricionais e previr enfermidades con alta morbilidade y mortabilidade no adulto relacionadas coa dieta; por iso é moi importante coñecer as necesidades nutricionais para unha alimentación ideal.
Esta etapa é un período de crecemento estable, na cal a diferenza da etapa anterior que era de crecemento acelerado propia dos lactantes os nenos e nenas que a comprendan necesitarán menos necesidades.  O neno ou nena separase da súa familia rompéndose  a súa dependencia principalmente materna e ampliándose así outros ámbitos socioculturais. O  seu inicio na escola permítelles conseguir certa autonomía na súa alimentación ao realizalas fora da casa sendo  moi importante que tanto a familia coma a escola se impliquen nuns hábitos alimentarios podendo intervir  nos factores ambientais onde xogan  un papel importante os compañeiros cos que introducirá novos hábitos e complementándoos coa súa familia.
Os cambios na alimentación sempre deben ser lentos e graduais cunha planificación entre ambas partes que contemple as necesidades dos nenos.
As recomendacións dietéticas para esta idade son as seguintes:
Auga: sobre 1-1,5 ml por Kcal metabolizada.
Enerxía: esta debe ser de acordo co peso e talla adecuado o súa idade e sexo podendo haber algunha variedade según as actividades que se realicen sexan estas moderadas ou lixeiras.
Proteínas: as de orixe animal deben proporcionar aproximadamente o 65 por 100 das necesidades proteicas nos preescolares aumentándoas no caso dun exercicio intenso, estres producido por unha infección, febre ou trauma
Lípidos: no se deben exceder do 30 por 100 da enerxía sendo aumentable ata un 35-38 por 100. El aporte de graxas saturadas debe ser menos dun 10 por 100 do valor calórico total da dieta e a inxesta de colesterol será inferior a 300 mg/día sendo importante aportar unha cantidade de ácidos graxos esenciais sen pasar do 10 por 100 do aporte calórico total.
Carbohidratos: un 50 por 100 da enerxía debe ser con hidratos de carbono preferentemente os que conteñen fibra e evitando un exceso de azucres.
Vitaminas liposolubles (nesta clasificación entran as que se disolven en graxas e aceites): debese ter un correcto aporte e absorción de graxas para conseguilas e serian: vitamina A( encontrase na leite, a xema do ovo e certas verduras), D (na leite, no ovo entre outros ),E (soja, os cereais, na xema do ovo e algúns vexetais ),K (presente nas verduras de folla escura, carne de porco e no  fígado).
Vitaminas hidrosolubles (entran as que se disolven en auga): serian :  Vitamina C: encontrase nalgunhas froitas (laranxa, kiwi, limón), as espinacas, a leite e a carne entre outros alimentos.        
Vitaminas do complexo B: Vitamina B1  o Tiamina, Vitamina B2 o Riboflavina, Vitamina B3 o Niacina, Vitamina B5 o Ácido Pantoténico, Vitamina B6 o Piridoxina, Vitamina B8 o Biotina, Vitamina B9 o Ácido fólico y la Vitamina B12 o Cianocobalamina. Os alimentos que conteñen estas vitaminas son o pescado, os produtos lácteos, o  fígado, a carne de polo, a levadura de cervexa, os vexetais de follas escuras, os cereais e o ovo.
Minerais: Calcio (leite e produtos lácteos, vexetais de folla verde, brócoli, sardiñas, ameixas.
Requerimento: 800 miligramos. Fósforo (Carne, pescado, aves, legumes, leite, produtos lácteos, cereais, bebidas suaves. Requerimento: 800 miligramos. Magnesio (Grans, noces, vexetais cafés, legumes. Requerimento: 300-400 miligramos. Potasio (Cítricos, plátanos.
Sodio (Sal, mariscos, leite, ovos; abundante en casi todos os alimentos excepto en froitas.
Ferro (fígado, carne, pescado, aves, xema de ovo, legumes, grans, froitas secas, vexetais de folla verde. Requerimento: 10-18 miligramos. Cobre(fígado, riñóns, mariscos, grans, noces, legumes, chocolate. Requerimento: 2-3 miligramos. Zinc (Fígado, mariscos, ovos, carne. Requerimento: 15 miligramos. Iodo (Sal Iodatada, mariscos, auga. Requerimento: 150 microgramos. Fluoruro ( Auga con fluoruro, café, té, frixol, espinaca, xelatina, allo, leituga.

Ciclos: 1º, 2º, 3º de infantil
Área de coñecemento: coñecemento de si mesmo e autonomía persoal.
Bloque de contido: os alimentos
Criterios de avaliación: coñecer os hábitos saudables
Fontes consultadas: M.hernández Rodríguez, 1993. Alimentación infantil. Ediciones Díaz de Santos. http://youtu.be/eo_gaEPSVMQ

Publicado por  Bibiana Varela Tombo

jueves, 22 de septiembre de 2011

O almorzo, de grande importancia para os maiores e pequenos.

Nesta reportaxe fálase da necesidade e importancia que o almorzo ocupa e debe ocupar sempre nas nosas vidas dende que nacemos.

Non soamente trátase de comer ben ao seguir unha dieta saudable; non podemos saltarnos comidas ao longo do día. Para moitos especialistas, o almorzo é unha das comidas con maior importancia. Na reportaxe expónse que soamente o 25% dos escolares realiza un almorzo adecuado, e é unha cifra que nos alarma. Quizáis concienciando ás familias e informando aos alumnos/as poidamos conseguir que ese 25% creza ata acadar o 100% de escolares que realizan un almorzo saudable e suficiente. A alimentación é a base necesaria para un bo desenvolvemento físico, psíquico e social dos nenos.

Unha alimentación óptima ampáranos contra numerosas enfermidades infantís, que poden deixar serias marcas nos nenos de por vida. Unha boa nutrición e unha boa saúde están directamente relacionadas a través do tempo de vida, pero a relación é aínda máis vital durante a infancia, xa que neste periodo os nenos deben adquirir bos hábitos alimenticios.





Ciclos: 1º, 2º y 3º de Educación Infantil.
Área de coñecemento: Área do coñecemento de sí mesmo e autonomía persoal.
Bloque de contidos: O coidado persoal e a saúde.
Criterios de avaliación:Coñecer os hábitos saudables. 
Fontes consultadas: http://youtu.be/MvxvT17UJns

Publicado por: Irene Varela Carpintero

miércoles, 21 de septiembre de 2011

Batido de frutas mixtas

Moita xente pensará que os batidos no son unha das comidas máis axeitadas para os nosos nenos, debido os altos contidos de graxas e azucres que poidan ter, pero no sempre é así.

De seguido amósobos unha receita dun batido do máis saudable, xa que contén unha gran cantidade de froitas imprescindibles para a nosa alimentación. Espero que con isto poidamos integrar novos batidos saudables na nosa dieta.

RECEITA:

Coloca na licuadora uns anacos de plátano, media maza, un puñado de amorodos, arándanos e algunhas outras froitas que teñas a man. Engade unha cullerada de crema batida xunto con dúas tazas de leite desnatada en pó. Por último, agrega uns xeos picados. Licua enerxeticamente e se gustas ao servir, adorna con améndoas picadas e cereixas.

A continuación imos analizar o ciclo, a área, o bloque de contidos e avaliación desta actividade.

Ciclo: tanto para o primeiro ciclo (0-3), como para o segundo (3-6).

Área: coñecemento de sí mesmo e autonomía persoal.

Bloque de contidos: alimentación creativa

Criterios de avaliación: identificar as froitas, recoñecer a súa autonomía a hora de realizar a actividade.

Identificadores especifícos: desenvolvemento de prácticas diferentes o cotián e desenvolvemento da tarefa no taller de cociña.

Tanto a área de contidos, bloque de contidos e criterios de evaluación foron extraídos do Decreto 330/2009 do 4 de Xuño polo que se establece o currículum de Educación Infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.

A páxina web da que extraín a receita é: http://blogalimentos.com/recetas-de-batidos-saludables-para-ninos/

Publicado por: Alba Prieto Rolán

"O super axente Macedonio"

O conto
View more documents from TIC31BACH31

martes, 20 de septiembre de 2011

¿Que nos brinda a alimentación?

De seguido amosámosche unha breve explicación apoiada dun vídeo sobre os conceptos que imos ver no noso blog.
O primeiro que imos facer é definir o termo alimentación que consiste na inxestión de alimentos por parte dos seres vivos para cubrir as súas necesidades alimenticias. Xa que a través dela conseguimos proteínas, vitaminas, auga, hidratos de carbono, minerais, graxas e fibra, entre outras, necesarias para o noso organismo.



Esta explicación está dirixida ao segundo ciclo de Educación Infantil comprendido entre 3-6 anos, especialmente aos últimos anos de dita etapa.
Con este post pretendemos fomentar a área de coñecemento de sí mesmo e autonomía persoal.
Respecto a avaliación o fin será coñecer en que consiste a alimentación e que se consegue a través dela.
O bloque de contidos é: a alimentación e o noso organismo.


A área de coñecemento, bloque de contidos e criterios de avaliación foron extraídos do Decreto 330/2009 do 4 de Xuño polo que se establece o currículo de Educación Infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.

O vídeo foi extraído da páxina web: www.youtube.com

Publicado por: Rebeca Montes Cobián