Benvido o noso blog

O noso equipo de traballo de Educación Infantil creou un blog que trata sobre a alimentación.

O obxectivo deste blog é intentar que os nosos lector@s (principalmente educadores) podan mellorar a práctica docente e que introduzan hábitos de vida saludables e sobre todo que reflexionen sobre o tema da alimentación creando así unha mellora na calidade de vida.

♫ Benvidos ó noso blog! ♫

sábado, 8 de octubre de 2011

Dificultades máis frecuentes na alimentación

Facendo referencia ao anterior presentamos cales son as principais dificultades que nos podemos atopar na alimentación e algunhas pautas para correxilas.
Podemos encontrar que os nenos e nenas mostran inapetencia ou rexeitamento cara os alimentos. A inapetencia pode ser debido a acontecementos familiares ou sociais, por un proceso inadecuado de aprendizaxe ou por unha causa física.
¿Qué podemos facer?. Se a inapetencia é continua será necesaria a valoración dun pediatra para determinar si o neno/a necesita un aporte vitamínico ou un tratamento de estimulación do apetito. Se a ausencia coincide con: enfermidade, nacemento dun irmán… debese entender coma unha chamada de atención ou como síntoma dun estado de ánimo baixo no cal os pais poden acudir a un profesional.
No caso de que sexa por un aprendizaxe inadecuado nos hábitos da comida temos que ter en conta que parte das condutas dos máis pequenos dependen das dos seus pais.
É importante establecer unhas pautas básicas como:
- que o acto de comer sexa relaxado e tranquilo.
- que se estea na mesa durante o tempo da comida sen levantarse.
- na medida do posible, intentar que comer sexa un acto de convivencia e encontro evitando que cada un coma a súa hora para non crear condutas de imitación.
- evitar  mentres se coma ver  a tv, xogar ou ler o xornal …
- establecer unhas formas de comer adecuadas de maneira progresiva. É dicir, que o neno/a coñeza as normas da súa casa: uso da servilleta, postura na  mesa, emprego de garfos..
- Convén negociar con antelación unha cantidade mínima (sobre todo de aqueles alimentos rexeitados por o neno/a) e ir ampliando a cantidade pouco a pouco.
- Evitar comer entre horas e abusar de doces  e lambetadas.

NEGATIVISMO
Como pautas a ter en conta para la prevención y tratamento das condutas negativas propoñemos as seguintes:
a) Probar todo tipo de alimentos dende as primeiras idades.
c) Por parte do adulto, non perder os nervios, non gritar, nin amenazar; en definitiva, non  convertir a comida nunha loita ou relación de poder na que frecuentemente “gaña” o neno/a.
d) Dende moi pequenos, negociar a cantidade mínima de “cada prato a comer”, e que sexa o neno/a quen se sirva. De esta forma, favoreceremos a súa autonomía, independencia e a responsabilidade da súa elección.
e) Non substituir nunca un alimento rexeitado por outro de maior agrado porque éste é o inicio dun negativismo progresivo que se pode estender a outras condutas e situacións.
g) Valorar calquera  aproximación á conduta desexada por o adulto mediante reforzos preferentemente afectivosociais (alabanzas, valoración, compartir tempo).

Entre as situacións de maior dificultade na conduta alimentaria destacamos:
a obesidade, a anorexia e a bulimia, sendo a obesidade a de maior incidencia na sociedade occidental e das que falaremos máis adiante.


Ciclos: 1º, 2º, 3º de infantil
Área de coñecemento: coñecemento de si mesmo e autonomía persoal
Bloque de contido: Dificultades máis frecuentes na alimentación
Criterios de avaliación: creación de hábitos saudables.
Fontes consultadas: documentos de interés de faitic- hábitos saudables

Publicado por Bibiana Varela Tombo

¿Cres que nos alimentamos correctamente?

Hoxe vouvos falar dos hábitos alimentarios, xa que é un tema moi importante para tratar no aula.

Para comezar quixera explicarvos que é un hábito, consiste na repetición sistemática dunha acción, ata que pasa a ser unha actividade da nosa vida cotiá. Exemplo: lavar os dentes despois de tódalas comidas, lavar as manas antes de comer.

Hoxe en día, a maioría da poboación segue uns malos hábitos alimenticios. Moitos teñen problemas de gordura ,entre outros. ¿A que pensades que se deben estes problemas?. Por unha banda, na actualidade atopamonos que os nenos non relizan as comidas que necesitan, existe un exceso de graxas saturadas nas súas dietas, e máis da maioría dos pais confesa que os seus nenos comen hamburguesas, pizzas e outros productos mínimo unha vez por semana.

Consecuencia no futuro vamonos atopar con adultos que van a ter problemas respiratorios, cardiovasculares e que non poden levar unha vida normal e deste modo reduciran a súa esperanza de vida.

Dende a escola, xunto coas familias debemos de facer algo para que esta situación mude e intentar inrtroducir non nosos nenos hábitos de vida saudabéis. Debemos de realizar actividades que fomenten a alimentación por medio de xogos, enisnandolle as froitas e as súas proteínas.

Como ben sabemos os alimentos son necesarios por diversos motivos.

· Aseguran o crecemento e desenvolvemento.

· Aseguran un adecuado desenvolvemento do cerebro

· Garantir as mellores oportunidades para ter saúde.

· Satisfacer as necesidades afectivas relacionadas coa alimentación

Esta actividade está dirixida para os educadores, pais para que nos concienciemos da importancia que ten unha boa alimentación.

Ciclo 1º, 2º.

Área: Coñecemento de si mesmo e autonomía persoal

Criterios de avaliación: saber que é o que nos aportan os alimentos, coñecer hábitos de vida saudables.

Fontes de documentación: guía sobre alimentación.

viernes, 7 de octubre de 2011

O noso caligrama saudable

O  noso caligrama saudable

Tenendo como referencia o portal web de Tasta’m elexín unha actividade que adaptei  o tema que me interesa, a alimentación. Este é o caligrama.

Este caligrama faráse con forma de tomate. O procedemento será da seguiente forma:
  1.  Daráselle o neno un patrón con forma de tomate.
  2. Calcarais nun  folio.
  3. O profesor daralle varias frases sobre o tomate e eles elexirán unha e porana no tomate.



Os aspectos que se desenevolven nesta actividade son:

Ciclo: tanto para o primeiro ciclo (0-3), como para o segundo (3-6)

Área: coñecemento de sí mesmo e autonomía persoal.

Avaliación:
Adquirir destrezas e habilidades manipulativas

actividade adaptada da páxina Tasta`m por Soraya Silva Aparicio